تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
منصور حقیقت پور در گفت‌و‌گو با رویداد ۲۴:

ترور هنیه در تهران | بعضی از مسئولین سیاسی، نظامی و امنیتی ما باید برکنار شوند | اقدام قبلی ما در قبال اسرائیل بازدارنده مطلق نبوده است

معاون اسبق سردارسلیمانی در نیروی قدس، نماینده درباره موضوع ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: در پایتخت جمهوری اسلامی مهمان عزیز ما شبانه ترور می‌شود، این اتفاق از نگاه امنیتی غیرقابل قبول است و باید بررسی های لازم صورت بگیرد.

منظر نتایج بررسی ابعاد ترور هنیه در تهران هستیم | بعضی از مسئولین سیاسی، نظامی و امنیتی ما باید باید برکنار شوند | اقدام قبلی جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل بازدارنده مطلق نبوده است
رویداد۲۴ | روح‌انگیز درّی: کمتر از ۲۴ساعت بعد از انتشار تصاویر خندان «مسعود پزشکیان» و «اسماعیل هنیه» در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در تهران، هنیه در اقاماتگاهش ترور شد؛ رخدادی تلخ که پاسخ آن از نظر سیاسی و نظامی در حال ارزیابی است. همه‌چیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است اما به روایت منصور حقیقت‌پور،  معاون اسبق سردارسلیمانی در نیروی قدس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم نخستین نکته درباره این اتفاق، غیرقابل قبول بودن آن از نظر بار امنیتی و اطلاعاتی برای ایران است.

حقیقت‌پور با اشاره به این موضوع به رویداد ۲۴ می‌گوید: ترور اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر تمامی ابعاد سیاسی و امنیتی و منطقه‌ای اتفاق بسیار بدی برای «ما» بود، اینکه مهمان عزیز ما را در پایتخت جمهوری اسلامی ایران، شبانه ترور می‌کنند اتفاق بسیار غیرقابل قبولی است و نکته منفی برای مقامات امنیتی تلقی می‌شود.

معاون اسبق سردار سلیمانی در نیروی قدس با بیان این که «همه منتظر نتایج بررسی‌ها و گزارش مسئولین هستیم» خاطر نشان کرد که «برای بعضی از مسئولین سیاسی و نظامی و امنیتی ما باید تصمیم گیری شود و برخی از آن ها باید به خاطر این اتفاق برکنار شوند».

از نگاه این نماینده سابق مجلس این رخداد نشان داد اسرائیلی‌ها اهل رفتار بر پایه منطق و صلح نیستند و به نظر می‌رسد که تکرار عملیات وعده صادق و انتقام اساسی باید به سمتی برود که بتواند بازدارنده باشد. او تاکید کرد که «اقدام قبلی جمهوری اسلامی بازدارنده مطلق نبوده است».


بیشتر بخوانید: 

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ایرانی: تهران در حال بررسی حمله موشکی و پهپادی به حیفا و تل آویو است

خوشبینی کاخ سفید؛ نشانه‌ای از تشدید تنش قریب الوقوع در خاورمیانه نیست


مشاور علی لاریجانی در زمان ریاست بر مجلس دهم همچنین تاکید دارد: هیچ جای اسرائیل نباید از امروز امن باشد، تنها و تنها فرودگاه‌ها و بنادر باید آزاد باشند تا مردمی که می‌خواهند از اسرائیل فرار کنند این امکان را داشته باشند؛ اما به جز بنادر، فرودگاه‌ها و راه‌های خروجی تمام نقاط اسرائیل باید ناامن شود.

وی ادامه داد: «مقامات ما و مقامات مسئول در حوزه مقاومت اسلامی باید پاسخی دندان‌شکن به اسرائیل بدهند و کار اسرائیل را یکسره کنند».

حقیقت پور در تشیح ابعاد این پاسخ نیز گفت: «پاسخ این اقدام اسرائیل باید بسیار دندان‌شکن بوده و نه تنها از جانب ایران که باید از جانب همه کشورهای مسلمان دیگر باشد اگر به واقع مرد هستند!». معاون اسبق سپاه قدس در این‌باره خاطر‌نشان کرد: موشک‌های آن‌ها باید بر سر اسرائیل فرود بیاید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
0
0
اینگونه صحبت کردن ناشی از اطلاعات ناقص است که قضاوت ناقص هم به دنبال دارد.
نظرات شما
پیشخوان